2014. szeptember 27., szombat

Rusztikus cipó

 
Hozzávalók:
10 dkg NUTRI Free Mix per Pane
10 dkg Old Millers special
10 dkg Old Millers világosbarna lisztkeverék magvakkal
1 ek lenmagpehely
1 ek burgonyapehely
1 ek puffasztott amarant
1 tk psyllium
1 mk só
1 tk méz
1,5 dkg élesztő
1,5 dl langyos víz
1,5 dl langyos tej
2 ek olvasztott vaj

A tetejére:
magkeverék
pici olaj

A hozzávalókat jól kidagasztottam. Deszkára borítva finoman átgyúrtam. A tésztát 1/3-2/3 arányban elosztottam. Mindkét részt gömbölyítettem. A nagyobbik tésztagömböt sütőpapírral bélelt sütőlemezre tettem, a tetejére került a kisebb tésztagombóc. Fakanál nyelével középen átszúrtam, pici olajjal az egészet átkentem. Oldalát ollóval 8 helyen bevágtam, tetejét magokkal megszórtam.

Szobahőmérsékleten kelesztettem. Mikor szépen megnőtt a cipó, a sütőt bekapcsoltam 200 fokra, a sütő aljába kis fémedénybe vizet tettem. 20 perc után a sütő hőmérsékletét mérsékeltem 180 fokra és még 20 percig sütöttem. Rácsra téve kihűtöttem.

Nincsenek megjegyzések: