2014. augusztus 16., szombat

Kalász-bagett

Ha nem ehetünk kalászos gabonafélét, legalább a péksütemény alakja legyen ilyen. :)
A TV Paprika magazin ötlete alapján sütöttem ma ezt a GM bagettet.


Hozzávalók:
20 dkg NUTRI Free mix per Pane
5 dkg OldMillers amaranttal
1 ek burgonyapehely
1 tk Psyllium
1 mk cukor
1 mk só
1 dkg élesztő
230 ml langyos víz


A hozzávalókat robotgéppel kidagasztottam, a tészta nagyobbik részéből hosszúkás bagettet formáztam, konyhai ollóval 2 cm-enként bevagdostam, két oldalra felváltva kihajtogattam a tésztát. 40 fokos sütőben kelesztettem 40 percet, majd 200 fokos sütőben, a sütő aljába kis edénybe vizet téve, 20 perc alatt megsült.
A kihajtások mentén, egy-egy darabot letépve, ilyen lett belülről.

A maradék kevesebb tésztából két virslis-papucs is készült. A tésztát oválisra lapítva kelesztettem. Majd mustárt, virslit és sajtot tettem a tetejére:

Nincsenek megjegyzések: