2014. április 27., vasárnap

Eper torta

A recept a májusi GoodFood magazinban jelent meg. Íme gluténmentesen. Fantasztikus ízharmónia friss eperből... hmmmmm


Hozzávalók:
4 tojás
20 dkg porcukor
18 dkg puha vaj
10 dkg rizsliszt
10 dkg Mester süteményliszt
1 tk sütőpor
1 tk vanília kivonat
3 ek mák

A tojásokat a cukorral, majd a vajjal habosra kevertem. Ezután hozzákevertem a sütőporral elkevert liszteket, a vanília kivonatot és a mákot. Vajjal kikent, rizsliszttel megszórt 20 cm-es tortaformába öntöttem. 170 fokra előmelegített sütőben 40 percig sütöttem, tűpróbával ellenőriztem, hogy átsült-e.
Amikor a tészta kihűlt 4 lapba vágtam.

A sziruphoz:
1 nagy narancs leve
5 dkg cukor
1 ek gyümölcspálinka

A szirup hozzávalóit összemelegítettem, míg a cukor elolvadt, majd a lapokat meglocsoltam vele.

A krémhez:
4 dl habtejszín
5 dkg porcukor
1 csomag habfixáló
1 dl görög joghurt
fél kg eper

A tejszínt a porcukorral és a habfixálóval kemény habbá vertem, majd hozzáadtam a joghurtot is.
A tésztakarikákat kiraktam szeletelt eperrel és a krémmel rétegeztem. A tetejére is jusson egy kevés a tejszínhabból. Tetejét még megszórtam egy kevés mákkal és eperszemekkel díszítettem. Fél órát volt a hűtőben. Gyönyörűséges lett, és ebéd után el is fogyott, olyan finom volt.


Nincsenek megjegyzések: