2013. december 3., kedd

Adventi koszorú mézeskalácsból

A hétvégén elkészült az adventi koszorú Limara ötlete alapján.


A mézeskalács tésztát a szokásos receptből csináltam:

2 tojás
5 dkg margarin
7 dkg méz
½ dkg szódabikarbóna
20 dkg porcukor
½ dkg sütőpor
35 dkg Mester süteményliszt
Mézeskalácsfűszer

Az anyagokat összegyúrjuk, rizsliszttel szórt deszkán kinyújtjuk. Kiszaggatjuk karácsonyi szaggatóval, szilikon-papírra helyezzük. 180 fokon sütjük, amíg éppen színt kap. A nagy kört gyümölcstorta formával szúrtam ki, a kicsiket piteformával.
 
 
A másikat az óvódába készítettük Mézi-figurákkal.

A sűrű cukormázhoz:
1 tojás fehérjét
25 dkg átszitált porcukorral és
1 mk. citromlével
3-4 percig keverjük.
A sűrű cukormázzal megrajzoltam a kontúrokat, majd néhány csepp vízzel higítottam a cukormázat és ezzel töltöttem ki a felületeket.

A kislányom készítette a maradék tésztából a mézeskalácsokat:


 

Nincsenek megjegyzések: